Η… δίαιτα του ανανά: Μήπως να την αποφύγετε;

Η… δίαιτα του ανανά: Μήπως να την αποφύγετε;

Ο φρέσκος ανανάς είναι ένα από τα πιο ωφέλιμα και θρεπτικά φρούτα. Πόσες… θερμίδες «κρύβει» όμως η περιβόητη δίαιτα του ανανά; Τελικά, ο ανανάς αδυνατίζει ή πρέπει να καταναλώνεται με μέτρο;

Όσοι θέλουν να δοκιμάσουν την… δίαιτα του ανανά, πρέπει να γνωρίζουν ότι μία μέτρια φέτα ανανά έχει περίπου 20 θερμίδες. Και μια ποσότητα 100 γραμμαρίων αντιστοιχεί σε περίπου 50 θερμίδες. Ωστόσο, ο ανανάς είναι ένα από τα φρούτα με την υψηλότερη περιεκτικότητα σε ζάχαρη. Υπολογίζεται ότι σε κάθε 100 γραμμάρια που καταναλώνουμε, αντιστοιχούν περίπου 10 γραμμάρια ζάχαρης. Η… δίαιτα του ανανά έχει, λοιπόν, την γλυκιά γεύση της ζάχαρης. Και μάλλον δεν ενδείκνυται για όσους θέλουν να χάσουν βάρος «ποντάροντας» μόνο στο πολύτιμο, ως προς τα θρεπτικά συστατικά του, εξωτικό φρούτο.

Παρά τις… φήμες που τον συνοδεύουν, ο ανανάς δεν οδηγεί αυτομάτως σε απώλεια βάρους ή σε καύση του λίπους. Ωστόσο, με την γλυκύτητά του… κόβει την όρεξη και δίνει την αίσθηση του κορεσμού. Την ίδια ώρα, με τις βιταμίνες, τα ένζυμα, τις θρεπτικές ουσίες και τις φυτικές ίνες που περιέχει, τονώνει τον οργανισμό, ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα, επιδρά θετικά στην όραση και την στοματική υγεία, ενυδατώνει το δέρμα και συμβάλλει στην πέψη των τροφών.

Η δίαιτα του ανανά και τα οφέλη για την υγεία μας

Η… δίαιτα του ανανά είναι πλούσια σε βιταμίνες, μέταλλα και ιχνοστοιχεία. Ο ανανάς περιέχει την ουσία βρομελίνη, που βελτιώνει την λειτουργία του πεπτικού συστήματος. Το εξωτικό φρούτο, με καταγωγή από την νότια Αμερική, θεωρείται «φάρμακο» για το φούσκωμα και την δυσκοιλιότητα. Επιδρά θετικά στην λειτουργία του ουροποιητικού συστήματος και συμβάλλει στην καταπολέμηση της ουλίτιδας, προστατεύοντας τα δόντια.

Με την ουσία β-καροτίνη που περιέχει, λειτουργεί ως «ασπίδα» κατά της εμφάνισης της ωχράς κηλίδας. Και με την υψηλή περιεκτικότητά του σε κάλιο, συμβάλλει στην ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης. Πρόσφατη μελέτη έδειξε ότι όσοι καταναλώνουν χυμό ανανά είναι λιγότερο εκτεθειμένοι σε ιογενείς λοιμώξεις. Άλλες έρευνες προσδίδουν στον ανανά και αντικαρκινικές ιδιότητες.

Συμπέρασμα; “Ναι” στον πλούσιο σε βιταμίνες και ωφέλιμο για την υγεία μας ανανά, αλλά με… μέτρο, καθώς η ζάχαρη “καραδοκεί”.

 

Διαβάστε επίσης