Είναι superfood το αμύγδαλο;

Είναι superfood το αμύγδαλο;

Νόστιμο, θρεπτικό και πλούσιο σε βιταμίνες, το αμύγδαλο έχει χαρακτηριστεί ως «superfood της ελληνικής γης» και θεωρείται πολύτιμο συστατικό της διατροφής μικρών και μεγάλων. Ποιες βιταμίνες περιέχει και γιατί κάνει καλό στην υγεία μας;

Το αμύγδαλο είναι πλούσιο σε βιταμίνη Ε, καθώς η μερίδα των 25 γραμμαρίων καλύπτει σχεδόν το 40% των ημερησίων αναγκών του οργανισμού μας. Ισχυρό αντιοξειδωτικό, το αμύγδαλο λειτουργεί σαν «ασπίδα» για τα κύτταρα, τους ιστούς και τα ζωτικά όργανα. Με την βιταμίνη Ε που προσφέρει το αμύγδαλο, το ανοσοποιητικό σύστημα ενισχύεται, απέναντι στα βακτήρια.

Το αμύγδαλο θεωρείται, επίσης, πλούσια πηγή μαγνησίου, καθώς 25 γραμμάρια καλύπτουν περίπου το 27% της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης. Σημειώνεται ότι το μαγνήσιο είναι ένα πολύτιμο ιχνοστοιχείο, που συνδέεται με τον έλεγχο της γλυκόζης του αίματος, την ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης και την λειτουργία των μυών και του νευρικού συστήματος.

Αμύγδαλο και χοληστερόλη

Έρευνες έχουν δείξει ότι η συχνή κατανάλωση αμυγδάλου λειτουργικά ευεργετικά για την ρύθμιση της χοληστερόλης. Ο λόγος είναι απλός. Τα αμύγδαλα περιέχουν πολλά λιπαρά οξέα, ακόρεστα σε ποσοστό 90% – 95%, που βοηθούν στην διατήρηση της χοληστερόλης σε καλά επίπεδα. Το αμύγδαλο προσφέρει όμως και άλλες βιταμίνες, ιχνοστοιχεία και θρεπτικά συστατικά. Ανάμεσά τους, ασβέστιο, κάλιο, μαγγάνιο, σίδηρος, βιταμίνες της ομάδας Β, φυτικές ίνες και αμινοξέα.

Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα, που πραγματοποιήθηκε σε δείγμα 80.000 γυναικών, σε βάθος 20ετίας, μια χούφτα αμύγδαλα την εβδομάδα μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης πέτρας στην χολή κατά 25%. Επιστημονικές μελέτες συνδέουν την κατανάλωση αμυγδάλου με την βελτίωση της καρδιακής λειτουργίας. Και άλλες έρευνες, με την ρύθμιση του διαβήτη, την ενίσχυση της εγκεφαλικής λειτουργίας, ακόμα και με… την υγεία των μαλλιών.

Λόγω των φυτικών ινών που περιέχουν, τα αμύγδαλα ενδείκνυνται σε περιπτώσεις δυσκοιλιότητας. Αρκετές γυναίκες τα εντάσσουν στην διατροφή τους κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης, επειδή περιέχουν φολικό οξύ, που είναι απαραίτητο για την σωστή ανάπτυξη του εμβρύου.

Θερμίδες και αλλεργίες

Χρειάζεται πάντως… προσοχή στις δόσεις, καθώς 10 αμύγδαλα έχουν περίπου 125 θερμίδες, αλλά και σε πιθανές αλλεργικές αντιδράσεις (όχι μόνο στο αμύγδαλο, αλλά γενικότερα, στους ξηρούς καρπούς), που είναι ένα αρκετά συνηθισμένο φαινόμενο.

Διαβάστε επίσης