Κολύμβηση: Η καλύτερη άσκηση για τις εγκύους

Κολύμβηση: Η καλύτερη άσκηση για τις εγκύους

Μπορούν οι έγκυες να απολαύσουν την θάλασσα; Ποιους κανόνες πρέπει να τηρούν, ώστε να αποφύγουν την ταλαιπωρία, αλλά και τυχόν μολύνσεις ή φλεγμονές; Και γιατί η κολύμβηση θεωρείται η καλύτερη άσκηση για τις εγκύους;

«Οι γυναικολόγοι, όχι απλώς επιτρέπουν, αλλά επιβάλλουν την κολύμβηση στην γυναίκα που κυοφορεί. Αρκεί η έγκυος να τηρεί τα μέτρα ασφαλείας» αναφέρει ο Δρ. Νίκος Σκαρτάδος, μαιευτήρας – χειρουργός, γυναικολόγος και διδάκτωρ του πανεπιστημίου Αθηνών. Η κολύμβηση θεωρείται η… τέλεια άσκηση για τις εγκύους, επειδή δεν ταλαιπωρεί τις αρθρώσεις, δεν καταπονεί την μέση και δεν «κρύβει» κινδύνους τραυματισμού.

«Το νερό είναι ο… βασιλιάς του καλοκαιριού για τις εγκύους. Η εγκυμοσύνη δεν πρέπει να στερεί στις γυναίκες καμία από τις χαρές του καλοκαιριού. Αρκεί να λαμβάνονται υπόψη μερικοί απλοί κανόνες. Ώστε, οι έγκυες, να απολαύσουν την θάλασσα και να μην ταλαιπωρηθούν από μολύνσεις ή φλεγμονές, ειδικά αν συνυπάρχει σακχαρώδης διαβήτης, που μειώνει τον αντιμικροβιακό μηχανισμό του κόλπου» λέει ο κ. Σκαρτάδος.

Κολύμβηση σε καθαρά νερά, αντηλιακό και… φρούτα 

Οι έγκυες πρέπει να επιλέγουν καθαρά και όχι κρύα νερά για κολύμβηση, σε θάλασσα ή πισίνα. Πρέπει, επίσης, να αποφεύγουν τα μακροβούτια, να χρησιμοποιούν αντηλιακό με υψηλό δείκτη προστασίας και να ακολουθούν πρόγραμμα διατροφής «πλούσιο» σε φρούτα και λαχανικά. Καλό είναι, τέλος, να αποφεύγονται οι μεγάλες μετακινήσεις, που ίσως τις ταλαιπωρήσουν ή δυσκολέψουν την μετάβασή τους στο μαιευτήριο, όταν έρθει η ώρα να γεννήσουν!

Τα ζευγάρια που περιμένουν παιδί, πρέπει να είναι προσεκτικά, τους καλοκαιρινούς μήνες και με τις σεξουαλικές επαφές, καθώς ο κίνδυνος μυκητιάσεων… παραμονεύει. «Η έγκυος, καλό θα είναι να καταναλώνει αρκετό νερό και γιαούρτι. Με τα ένζυμα που περιέχει, το γιαούρτι βάζει φραγμό στις μυκητιάσεις» καταλήγει ο κ. Σκαρτάδος.

Διαβάστε επίσης