Ο… δεκάλογος της φράουλας

Ο… δεκάλογος της φράουλας

Η φράουλα βρίσκεται αυτή την εποχή στην κορυφή των προτιμήσεων μικρών και μεγάλων και «πρωταγωνιστεί» – κατακόκκινη και εντυπωσιακή – σε πολλές γλυκές και αλμυρές συνταγές. Οι φράουλες «κρύβουν» όμως και… μυστικά, που συνδέονται με την καταγωγή, την κατανάλωσή τους και την ευεργετική επίδρασή τους στον ανθρώπινο οργανισμό.

Ακολουθεί ένας… δεκάλογος για τις φράουλες

1. Τα 100 γραμμάρια φράουλες έχουν περίπου 45 θερμίδες.

2. Η φράουλα ενισχύει τον οργανισμό μας με βιταμίνες C, B1, B3, K, E, Α. Περιέχει, επίσης, πολύτιμες ουσίες, όπως μαγγάνιο, σίδηρος, κάλιο και φυτικές ίνες.

3. Επτά – οκτώ φράουλες αρκούν για να καλύψουν τις ημερήσιες ανάγκες μας σε βιταμίνη C.

4. Σε όλο τον κόσμο, υπάρχουν περίπου 600 διαφορετικές ποικιλίες φράουλας.

5. Διαθέτουν αντιοξειδωτικές ιδιότητες και αντιγηραντική δράση. Βοηθούν στην αποβολή τοξινών και στην δυσκοιλιότητα, ενώ λόγω των βιταμινών που περιέχουν, λειτουργούν ευεργετικά για την καρδιά και τον έλεγχο της χοληστερόλης.

6. Οι ασθενείς που πάσχουν από έλκος, κολίτιδα ή φλεγμονές των εντέρων, πρέπει να είναι προσεκτικοί με τις ποσότητες που καταναλώνουν.

7. Η φράουλα κατάγεται, πιθανότατα, από την νότια Αμερική. Στην Ευρώπη «ταξίδεψε» τον Μεσαίωνα.

8. Ο «διάσημος» συνδυασμός φράουλας και σαντιγί «γεννήθηκε» στην Αγγλία του 16ου αιώνα, κατά την διάρκεια δεξίωσης.

9. Οι φράουλες είναι ιδιαίτερα «ευαίσθητες» σε λιπάσματα και φυτοφάρμακα.

10. Μπορούμε να τις διατηρήσουμε στην κατάψυξη, για αρκετούς μήνες, μέσα σε πλαστικά σακουλάκια, αφού πρώτα αφαιρέσουμε τα κοτσάνια, τις πλύνουμε καλά και τις στεγνώσουμε.

Διαβάστε επίσης