Ο… δεκάλογος του αυγού

Ο… δεκάλογος του αυγού

Βραστό, μελάτο, τηγανητό ή ομελέτα, το αυγό έχει κερδίσει με το… σπαθί του την θέση του στην καθημερινή διατροφή μικρών και μεγάλων, λόγω των βιταμινών και των πολύτιμων θρεπτικών στοιχείων που περιέχει. Ασπράδι ή κρόκος; Άσπρα ή καφέ αυγά; Και πόση χοληστερόλη «κουβαλάει» ένα αυγό; Δείτε τις απαντήσεις!

⇒Ένα βραστό αυγό περιέχει περίπου 80 θερμίδες. Σχεδόν το σύνολο των θερμίδων, της χοληστερόλης και των λιπαρών στοιχείων βρίσκονται στον κρόκο, που προσφέρει όμως και τα περισσότερα θρεπτικά συστατικά.

Ο κρόκος του αυγού ενισχύει τον οργανισμό μας με βιταμίνες Α και D και με πολύτιμα στοιχεία όπως πρωτεΐνη, ασβέστιο, κάλιο και φυλλικό οξύ. Το ασπράδι περιέχει κυρίως πρωτεΐνες, αμινοξέα και νερό.

⇒Ένα αυγό επιβαρύνει τον οργανισμό μας με περίπου 200 mg χοληστερόλης. Είναι, λοιπόν, προτιμότερο να μην καταναλώνεται μαζί με κόκκινο κρέας, τυρί ή λιπαρές τροφές.

⇒Ωστόσο, έρευνες έχουν δείξει ότι, αν ακολουθούμε μια ισορροπημένη σε λιπαρά διατροφή, η συχνή (ακόμα και καθημερινή) κατανάλωση αυγού δεν επηρεάζει σε σημαντικό βαθμό τα επίπεδα χοληστερόλης στο αίμα.

⇒Άλλες μελέτες «θέλουν» εκείνους που τρώνε αυγά για πρωινό να καταναλώνουν λιγότερες θερμίδες κατά την διάρκεια της ημέρας (ειδικά στο μεσημεριανό γεύμα). Ο λόγος είναι ότι το αυγό, ως «πλήρης τροφή», δημιουργεί αίσθημα κορεσμού.

⇒Το αυγό συμβάλλει στην καλή λειτουργία του εγκεφάλου και της μνήμης και λειτουργεί ως «ασπίδα» για την όραση.

⇒Είναι προτιμότερο να αποθηκεύουμε τα αυγά στο ψυγείο, καθώς σε θερμοκρασία δωματίου είναι πιθανότερο να αναπτυχθούν βακτήρια.

⇒Άσπρα ή καφέ αυγά; Σύμφωνα με τους… ειδικούς, το χρώμα δεν έχει καμία σημασία. Δεν επηρεάζει την γεύση, ούτε την ποσότητα βιταμινών που «κουβαλάει» ένα αυγό.

⇒Το αυγό έχει… γενέθλια την δεύτερη Παρασκευή του Οκτωβρίου, με την Παγκόσμια Ημέρα Αυγού να υπενθυμίζει σε όλους την μεγάλη διατροφική αξία του.

⇒Στην χώρα μας, καταναλώνουμε περίπου 130 αυγά/άτομο τον χρόνο.

Διαβάστε επίσης