Ρόδι: Ασπίδα για την καρδιά και τον καρκίνο

Πλούσιο σε βιταμίνες και θρεπτικά συστατικά, «superfood» σύμφωνα με επιστημονικές μελέτες των τελευταίων ετών, το ρόδι τονώνει την καρδιακή λειτουργία, διαθέτει αντιοξειδωτικές ιδιότητες και αντικαρκινική δράση.

«Βάλτε το ρόδι στην διατροφή σας» συνιστούν όλο και περισσότεροι ερευνητές, διαπιστώνοντας ότι η κατανάλωση του «κόκκινου θησαυρού» της φύσης επιδρά ευεργετικά στον ανθρώπινο οργανισμό. «Προικισμένο» με τις βιταμίνες C, A και E, αλλά και με μια σειρά πολύτιμων για την υγεία μας συστατικών (ασβέστιο, σίδηρος, μαγνήσιο, κάλιο και φυτικές ίνες) το ρόδι μπορεί να αποτελέσει τμήμα της διατροφής παιδιών και ενηλίκων, υψώνοντας «τείχος προστασίας» σε σοβαρές παθήσεις.

Το ρόδι είναι… φθηνό σε θερμίδες (μόλις 12 σε μία κουταλιά της σούπας). Είναι όμως «ακριβό» σε φαινόλες και αντιοξειδωτικές ουσίες. Οι συγκεκριμένες ουσίες δρουν κατά της κακής χοληστερόλης και μειώνουν τον κίνδυνο απόφραξης των αγγείων, εμφάνισης καρδιακών νοσημάτων και εκδήλωσης εγκεφαλικών επεισοδίων. Η αυξημένη κατανάλωση ροδιού συμβάλλει, επίσης, στην ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης. Έρευνες έχουν δείξει ότι οι βιταμίνες και τα θρεπτικά συστατικά του ροδιού λειτουργούν ως αντίβαρο στα λιπαρά που προσλαμβάνει ο οργανισμός από άλλες τροφές.

Το ρόδι κατά του καρκίνου

Μελέτες αμερικανικών πανεπιστημίων επιβεβαιώνουν ότι το ρόδι επιβραδύνει την ανάπτυξη διαφόρων τύπου καρκίνου. Κυριότερες μορφές, ο καρκίνος του προστάτη και ο καρκίνος του μαστού. Ειδικά για τον καρκίνο του προστάτη, ερευνητές του πανεπιστημίου της Καλιφόρνιας (UCLA) κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι οι άνδρες που καταναλώνουν ένα ποτήρι χυμό ροδιού την ημέρα κινδυνεύουν λιγότερο από την ασθένεια. Ο λόγος είναι ότι η αύξηση των επιπέδων του PSA στον οργανισμό τους είναι πολύ πιο αργή, σε σύγκριση με τους άνδρες που δεν πίνουν χυμό ροδιού.

Το ρόδι διαθέτει και αντιγηραντικές ιδιότητες. Συμβάλλει στην ενυδάτωση του οργανισμού και την τόνωση του ανοσοποιητικού, ενώ βοηθάει και στην αντιμετώπιση φλεγμονών (π.χ. οιδήματα και πόνοι στις αρθρώσεις).

Διαβάστε επίσης